גוף ונפש – השפעות התנהגותיות ונפשיות על הבריאות
השפעת הקשר אם – תינוק על ההישרדות
הפרטים הניתנים בזאת הם משנת 1965, אבל לא נראה שהרבה השתנה במובן זה מאז. השוואה נערכה בין ההישרדות עד גיל שנתיים של ילדים אסופים לבין ילדים של נשים אסירות. לא מדובר פה על יתומים, אלא על ילדים שלא גודלו בשום משפחה, לא המקורית, לא עם קרובי משפחה ולא אומצו. מאחר ובמוסדות כאלו הייתה מטפלת אחת על כל 8 ילדים, הם לא קיבלו יחס של חיבה וקרבה כמו שילד מקבל מאימו הביולוגית. לעומת מצבם, הושוותה ההישרדות של ילדים של נשים אסירות, שהיו יחד עם התינוקות כל הזמן. במהלך שנתיים, 37% מן הילדים האסופים מתו ממחלות אינפקציה לעומת 0% מן הילדים של אסירות. מחקר זה מלמד עד כמה חשובה קרבה אנושית חמה לתינוק ועד כמה היא גורלית לעצם ההשארות שלו בחיים. מתוך: Townsend Letter – July 2009:108
המרצת היכולת האנטי-בקטריאלית
41 מבוגרים עברו סדרה של 8 מבדקים פסיכולוגיים שבדקו מדדים של מצב רוח, סטרס, מצב בריאותי, ויכולת פעולה של הפגוציטים קוטלי חיידקים ותאי סרטן וכן את ניצולת החמצן בגוף
כדי לייצר חומרים קוטלי בקטריות בגוף. קשר משמעותי סטטיסטית נמצא בין רמה גבוהה של סטרס לבין יכולת התמודדות של הגוף עם בקטריות. מתוך 16 המשתתפים שנמצאו עם רמת סטרס גבוהה ועמידות נמוכה חולקו לשתי קבוצות: קבוצת הטיפול עברה 7-14 שעות טיפול של הרפיות שנמדדו עם מכשיר ביופידבק טרמאלי, התעמלות של מתח-הרפייה פעמיים בשבוע והם הועסקו בעבודות בית, עד שטמפרטורת האצבעות שלהם הייתה מעל 95 מעלות פרנהייט. הקבוצה השנייה נשארה ללא טיפול. בכל המדדים, קבוצת הטיפול חוותה שיפור רב, p<0.001.
סטרס ואינפקציות בדרכי נשימה עליונות
במחקר בן 4 חודשים, בו נטלו חלק 107 מבוגרים, נמדד הקשר בין רמת סטרס של אנשים לבין אינפקציות בדרכי הנשימה העליונות. הם חולקו ל-4 קבוצות. קבוצה ראשונה הייתה של אנשים עם רמת סטרס גבוהה ותפישה קוגניטיבית גבוהה, קבוצה שנייה עם סטרס נמוך ותפישה קוגניטיבית גבוהה, קבוצה שלישית עם סטרס גבוה ותפישה קוגניטיבית נמוכה וקבוצה רביעית, עם סטרס ותפישה נמוכות. המקרים של אינפקציה בדרכי הנשימה העליונות בקבוצה הראשונה היו אצל 60%, בקבוצה השנייה אצל 25%, בשלישית אצל 21% וברביעית אצל 15%. מתוך: Townsend Letter. July 2009–07–29
מסתבר ששליטה על מצבי סטרס לא בהכרח קשורה לתפישה קוגניטיבית גבוהה אלא יותר לשימוש בשיטות הרפייה כמו ביופידבק, יוגה, מדיטציות וכדומה.